Estándares Matemáticas

BLOQUE 1. PROCESOS, MÉTODOS E ACTITUDES EN MATEMÁTICAS
COMPARATIVA ESTÁNDARES MATEMÁTICAS 5º E 6º
BLOQUE 1. PROCESOS, MÉTODOS E ACTITUDES EN MATEMÁTICAS
  • MTB1.1.1. Identifica patróns, regularidades e leis matemáticas.

  • MTB1.2.1. Realiza estimacións sobre os resultados esperados e contrasta a súa validez valorando as vantaxes e os inconvenientes do seu uso.
  • MTB1.1.1. Realiza predicións sobre os resultados esperados analizando a súa idoneidade e os erros que se producen.
  • MTB1.3.1. Distingue entre problemas e exercicios e aplica as estratexias idóneas para cada caso.
  • MTB1.4.1. Propón a resolución de retos e problemas con precisión.
  • MTB1.3.2. Iniciase na formulación de preguntas e na busca de respostas apropiadas na resolución de problemas.
  • MTB1.3.1. Elabora conxecturas argumentadas para resolver situacións, en contextos numéricos, xeométricos ou funcionais.
  • MTB1.4.1. Toma decisións nos procesos de resolucións de problemas valorando as consecuencias destas e a súa conveniencia pola súa sinxeleza e utilidade.
  • MTB1.4.2. Desenvolve e aplica estratexias de razoamento para investigar, crear conxecturas e defender argumentos.
  • MTB1.5.1. Iníciase na reflexión sobre os problemas resoltos e os procesos desenvoltos, valorando as ideas claves, aprendendo para situacións futuras semellantes.
  • MTB1.5.1. Reflexiona sobre os problemas resoltos e os procesos desenvoltos, aprendendo para situacións futuras.

  • MTB1.5.2. Utiliza ferramentas tecnolóxicas para a realización de cálculos.

  • MTB1.2.1. Elabora informes sobre o proceso de investigación, expoñendo as fases do mesmo e valorando os resultados e as conclusións obtidas.
  • MTB1.6.1. Realiza e presenta un proxecto ou informe creando documentos dixitais, buscando, analizando e seleccionando a información, utilizando ferramentas tecnolóxicas e compartindo cos seus compañeiros.
BLOQUE 2. NÚMEROS
  • MTB2.1.1. Identifica os números romanos aplicando o coñecemento á comprensión de datacións.
  • MTB2.1.1. Identifica os números romanos aplicando o coñecemento á comprensión de datacións.
  • MTB2.1.2. Le, escribe e ordena en textos numéricos e da vida cotiá, números (naturais, fraccións e decimais ata as milésimas), utilizando razoamentos apropiados e interpretando o valor de posición de cada unha das súas cifras.
  • MTB2.1.2. Le, escribe e ordena números naturais, fraccións e decimais ata as milésimas, utilizando razoamentos apropiados e interpretando o valor de posición de cada cifra.
  • MTB2.2.1. Interpreta en textos numéricos e da vida cotiá, números (naturais, fraccións e decimais ata as milésimas), utilizando razoamentos apropiados e interpretando o valor de posición de cada unha das súas cifras.
  • MTB2.2.1. Interpreta en textos números naturais, fraccións e decimais ata as milésimas, utilizando razoamentos apropiados e interpretando o valor de posición de cada cifra.
  • MTB2.3.1. Reduce dúas ou máis fraccións a común denominador e calcula fraccións equivalentes.
  • MTB2.3.1. Reduce dúas ou máis fraccións a común denominador e calcula fraccións equivalentes.
  • MTB2.3.2. Redondea números decimais á décima, centésima ou milésima máis próxima.
  • MTB2.3.2. Redondea números decimais á décima, centésima ou milésima máis próxima.
  • MTB2.3.3. Ordena fraccións aplicando á relación entre fracción e número decimal.
  • MTB2.3.3. Ordena fraccións aplicando á relación entre fracción e número decimal.
  • MTB2.4.1. Opera cos números coñecendo a xerarquía das operacións.
  • MTB2.5.1. Opera cos números coñecendo a xerarquía das operacións.
  • MTB2.4.2. Utiliza diferentes tipos de números en contextos reais, establecendo equivalencias entre eles, identificándoos e utilizándoos como operadores na interpretación e resolución de problemas.
  • MTB2.5.2. Utiliza diferentes tipos de números en contextos reais, establecendo equivalencias entre eles, identificándoos e utilizándoos como operadores na interpretación e resolución de problemas.
  • MTB2.4.3. Estima e comproba resultados mediante diferentes estratexias.
  • MTB2.5.3. Estima e comproba resultados mediante diferentes estratexias.
  • MTB2.5.1. Realiza sumas e restas de fraccións co mesmo denominador. Calcula o produto dunha fracción por un número.
  • MTB2.6.2. Realiza sumas e restas de fraccións co mesmo denominador. Calcula o produto dunha fracción por un número.
  • MTB2.5.2. Realiza operacións con números decimais.
  • MTB2.6.3. Realiza operacións con números decimais.
  • MTB2.6.1. Emprega e automatiza algoritmos estándar de suma, resta, multiplicación e división con distintos tipos de números, en comprobación de resultados en contextos de resolución de problemas e en situacións cotiás.
  • MTB2.8.1. Emprega e automatiza algoritmos estándar de suma, resta, multiplicación e división con distintos tipos de números (naturais, enteiros, decimais e fraccións).
  • MTB2.6.2. Descompón de forma aditiva e de forma aditivo-multiplicativa, números menores de un millón, atendendo o valor de posición das súas cifras.
  • MTB2.8.2. Descompón de forma aditiva e de forma aditivo- multiplicativa, números menores de un millón, atendendo o valor de posición das súas cifras.
  • MTB2.6.5. Calcula todos os divisores de calquera número menor de 100.
  • MTB2.8.8. Calcula todos os divisores de calquera número menor de 100.
  • MTB2.6.6. Calcula o mcm e o mcd.
  • MTB2.8.9. Calcula o mcm e o mcd.
  • MTB2.6.7. Descompón números decimais atendendo o valor de posición das súas cifras.
  • MTB2.8.10. Descompón números decimais atendendo ao valor de posición das súas cifras.
  • MTB2.6.8. Elabora e emprega estratexias de cálculo mental.
  • MTB2.8.12. Elabora e emprega estratexias de cálculo mental.
  • MTB2.7.1 Resolve problemas que impliquen o dominio dos contidos traballados, empregando estratexias heurísticas, de razoamento (clasificación, recoñecemento das relacións, uso de exemplos contrarios), creando conxecturas, construíndo, argumentando e tomando decisións, valorando as súas consecuencias e a conveniencia do seu uso. 
  • MTB2.9.1. Resolve problemas que impliquen o dominio dos contidos traballados, empregando estratexias heurísticas, de razoamento, creando conxecturas, construíndo, argumentando e tomando decisións, valorando as súas consecuencias e a conveniencia do seu uso. 
  • MTB2.7.2. Reflexiona sobre a resolución de problemas, revisa operacións, as unidades dos resultados, comprobando e interpretando as solucións e buscando outras formas de resolvelo.
  • MTB2.9.2. Reflexiona sobre a resolución de problemas, revisa operacións, as unidades dos resultados, comprobando e interpretando as solucións e buscando outras formas de resolvelo.
  • MTB2.6.3. Identifica múltiplos e divisores empregando as táboas de multiplicar.
  • MTB2.6.4. Calcula os primeiros múltiplos dun número dado.

  • MTB2.6.9. Estima e redondea o resultado de un cálculo valorando a resposta.

  • MTB2.2.2. Ordena números enteiros, decimais e fraccións básicas por comparación, representación na recta numérica e transformación duns noutros.


  • MTB2.2.2. Utiliza os números negativos en contextos reais.

  • MTB2.4.1. Coñece e aplica os criterios de divisibilidade por 2, 3, 5, 9 e 10.

  • MTB2.6.1. Calcula cadrados, cubos e potencias de base 10.

  • MTB2.8.11. Calcula tantos por cen en situacións reais.

  • MTB2.6.4. Aplica a xerarquía das operacións e os usos da paréntese.

  • MTB2.7.1. Calcula e utiliza as porcentaxes dunha cantidade para expresar partes.

  • MTB2.7.2. Establece a correspondencia entre fraccións sinxelas, decimais e porcentaxes.

  • MTB2.7.3. Calcula aumentos e diminucións porcentuais.

  • MTB2.7.4. Usa a regra de tres en situacións de proporcionalidade directa: lei do dobre, triplo, metade, para resolver problemas da vida diaria.

  • MTB2.7.5. Resolve problemas da vida cotiá utilizando porcentaxes e regra de tres en situacións de proporcionalidade directa, explicando oralmente e por escrito o significado dos datos, a situación formulada, o proceso seguido e as solucións obtidas.
BLOQUE 3. MEDIDA
  • MTB3.1.1. Estima lonxitudes, capacidades, masas e superficies; elixindo a unidade e os instrumentos máis axeitados para medir.
  • MTB3.1.1. Estima lonxitudes, capacidades, masas, superficies e volumes de obxectos e espazos coñecidos elixindo a unidade e os instrumentos máis axeitados para medir.
  • MTB3.1.2. Mide con instrumentos, utilizando estratexias e unidades convencionais e non convencionais, elixindo a unidade máis axeitada para a expresión dunha medida.
  • MTB3.1.2. Mide con instrumentos, utilizando estratexias e unidades convencionais e non convencionais, elixindo a unidade máis axeitada para a expresión dunha medida.
  • MTB3.2.1. Suma e resta medidas de lonxitude, capacidade, masa e superficie en forma simple.
  • MTB3.2.1. Suma e resta medidas de lonxitude, capacidade, masa, superficie e volume en forma simple.
  • MTB3.2.2. Expresa en forma simple a medición da lonxitude, capacidade ou masa dada en forma complexa e viceversa.
  • MTB3.2.2. Expresa en forma simple a medición da lonxitude, capacidade ou masa dada en forma complexa e viceversa.
  • MTB3.2.3. Compara e ordena medidas dunha mesma magnitude.
  • MTB3.2.4. Compara superficies de figuras planas por superposición, descomposición e medición.
  • MTB3.2.3. Compara e ordena medidas dunha mesma magnitude.
  • MTB3.4.1. Identifica o ángulo como medida dun xiro ou abertura.
  • MTB3.4.2. Mide ángulos usando instrumentos convencionais.
  • MTB3.5.1. Resolve problemas realizando cálculos con medidas angulares.
  • MTB3.5.1. Resolve problemas de medida creando conxecturas, construíndo, argumentando, valorando as súas consecuencias e a conveniencia da súa utilización.
  • MTB3.4.3. Resolve problemas utilizando as unidades de medida máis usuais, convertendo unidades, expresando os resultados nas unidades de medida máis axeitadas.
  • MTB3.6.1. Reflexiona sobre o proceso seguido na resolución de problemas revisando as operacións utilizadas buscando outras formas de resolvelo.
  • MTB3.4.2. Explica de forma oral e por escrito os procesos seguidos e as estratexias utilizadas en todos os procedementos realizados.

  • MTB3.4.1. Coñece e utiliza as equivalencias entre as medidas de capacidade e volume.
  • MTB3.3.1. Realiza equivalencias e transformacións entre horas, minutos e segundos.


BLOQUE 4. XEOMETRÍA
  • MTB4.1.2. Traza unha figura plana simétrica doutra respecto dun eixe.
  • MTB4.1.5. Identifica en situacións moi sinxelas a simetría do tipo axial e especular.
  • MTB4.1.1. Identifica e representa ángulos en diferentes posicións.
  • MTB4.1.2. Identifica e representa ángulos en diferentes posicións.
  • MTB4.1.3. Realiza ampliacións e reducións.
  • MTB4.1.4. Realiza escalas e gráficas sinxelas, para facer representacións elementais no espazo.
  • MTB4.2.1. Calcula a área e o perímetro de: rectángulo, cadrado e triángulo.
  • MTB4.3.1. Calcula a área e o perímetro de: rectángulo, cadrado e triángulo.
  • MTB4.2.2. Aplica os conceptos de perímetro e superficie de figuras para a realización de cálculos sobre planos e espazos reais.
  • MTB4.3.2. Aplica os conceptos de perímetro e superficie de figuras para a realización de cálculos sobre planos e espazos reais.
  • MTB4.3.1. Identifica e diferencia os elementos básicos da circunferencia e círculo.
  • MTB4.4.1. Identifica e diferencia os elementos básicos da circunferencia e círculo.
  • MTB4.3.2. Utiliza a composición e descomposición para formar figuras planas e corpos xeométricos a partir doutras.
  • MTB4.2.2. Utiliza instrumentos de debuxo e ferramentas tecnolóxicas para a construción e exploración de formas xeométricas.
  • MTB4.4.1. Resolve problemas xeométricos creando conxecturas, construíndo, argumentando, tomando decisión, valorando as súas consecuencias e a conveniencia da súa utilización.
  • MTB4.6.1 Resolve problemas xeométricos creando conxecturas, construíndo, argumentando e tomando decisións, valorando as súas consecuencias e a conveniencia da súa utilización.
  • MTB4.4.2. Reflexiona sobre o proceso de resolución de problemas revisando, comprobando, interpretando e propoñendo outras formas de resolvelo.
  • MTB4.6.2. Reflexiona sobre o proceso de resolución de problemas revisando, comprobando, interpretando e propoñendo outras formas de resolvelo.

  • MTB4.2.1. Clasifica triángulos atendendo aos seus lados e ángulos.

  • MTB4.4.2. Calcula perímetro e área da circunferencia e do círculo.

  • MTB4.5.1. Comprende e describe situacións da vida cotiá, e interpreta e elabora representacións espaciais utilizando as nocións xeométricas básicas.

  • MTB4.1.1. Identifica e representa posicións relativas de rectas e circunferencias.

  • MTB4.1.3. Describe posicións e movementos por medio de coordenadas, distancias, ángulos, xiros…
BLOQUE 5. ESTATÍSTICA E PROBABILIDADE
  • MTB5.1.1. Aplica de forma intuitiva a situacións familiares a media aritmética, moda e rango.
  • MTB5.2.2. Aplica de forma intuitiva a situacións familiares a media aritmética, moda e rango.
  • MTB5.1.2. Realiza e interpreta gráficos moi sinxelos.
  • MTB5.2.1. Realiza análise crítica e argumentada das gráficas estatísticas.
  • MTB5.2.3. Realiza e interpreta gráficos sinxelos. 
  • MTB5.2.4. Realiza análise crítica e argumentada das gráficas estatísticas.
  • MTB5.3.2. Realiza conxecturas e estimacións sobre algúns xogos (moedas, dados, cartas, loterías…).
  • MTB5.4.1. Realiza conxecturas e estimacións sobre algún xogos (moedas, dados, cartas, loterías…)
  • MTB5.3.1. Identifica situacións de carácter aleatorio.
  • MTB5.3.1. Identifica situacións de carácter aleatorio.
  • MTB5.4.1. Resolve problemas que impliquen dominio dos contidos propios da estatística e probabilidade creando conxecturas, construíndo, argumentando e tomando decisións, valorando as consecuencias destas e a conveniencia da súa utilización.
  • MTB5.5.1. Resolve problemas que impliquen dominio dos contidos propios da estatística e probabilidade, creando conxecturas, construíndo, argumentando e tomando decisións, valorando as consecuencias destas e a conveniencia da súa utilización.
  • MTB5.4.2. Reflexiona sobre o proceso de resolución de problemas revisando as operacións utilizadas, resultados e outras formas de resolvelo.
  • MTB5.5.2. Reflexiona sobre o proceso de resolución de problemas revisando as operacións utilizadas, resultados e outras formas de resolvelo.

  • MTB5.1.1. Identifica datos cualitativos e cuantitativos en situacións familiares.
  • MTB5.2.1. Recolle e clasifica en táboas relativas e absolutas datos cualitativos e cuantitativos de situacións do seu contorno.

Comentarios

Entradas populares de este blog

Clases Online